Ondanks de maatregelen vanwege het coronavirus proberen wij u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Onze dienstverlening gaat door in aangepaste vorm.

Verhuizen vanuit buitenland

Komt u uit het buitenland en wilt u minimaal 4 maanden in Hoogeveen wonen? Dan moet u zich binnen 5 dagen na aankomst inschrijven bij de gemeente. U kunt hiervoor een afspraak maken.

Meenemen

  • Uw geldige identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart)
  • Geboorteakte, huwelijksakte of echtscheidingsakte (opgesteld door een be√ędigd vertaler)
  • Een huurcontract, eigendomsbewijs of een verklaring van de hoofdbewoner
  • Woont u in Duitsland of op de Nederlandse Antillen of Aruba? Neem dan een bewijs van uitschrijving mee

Kosten

Uw inschrijving in de gemeente is gratis.

Hoe lang duurt het

Hebt u alle benodigde documenten meegenomen? Dan kan de gemeente u binnen 14 dagen inschrijven.

Voorwaarden

  • U hebt of de Nederlandse nationaliteit
  • Of u hebt de nationaliteit van een ander land uit de Europese Unie
  • Of u hebt een verblijfsvergunning voor bepaalde of onbepaalde tijd

Contact met de gemeente

U bent welkom in het gemeentehuis in Hoogeveen. Om direct geholpen te kunnen worden adviseren wij u om een afspraak te maken.

Telefoon

14 0528

Vandaag gesloten

Openingstijden (zonder afspraak)

Vandaag gesloten Morgen van 09:00 tot 13:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl