Verhuizen vanuit buitenland

Als u uit het buitenland komt en langer dan 4 maanden in Hoogeveen wilt wonen, dan moet u zich binnen 5 dagen na aankomst bij ons inschrijven. Bijvoorbeeld als u vanuit het buitenland terugkeert naar Nederland of als u voor het eerst in Nederland gaat wonen. U maakt hiervoor een afspraak.

Meenemen

  • Uw geldige identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart)
  • Een huurcontract, eigendomsbewijs of een verklaring van de hoofdbewoner
  • Als u niet eerder in Nederland hebt gewoond: een geboorteakte en een huwelijksakte/echtscheidingsakte (indien van toepassing), niet ouder dan 1 jaar en eventueel met legalisatie (rijksoverheid.nl)
  • Als u in Duitsland of of op de Nederlandse Antillen of Aruba woont: een bewijs van uitschrijving 

Wat u moet weten

  • U kunt zich alleen inschrijven als u de Nederlandse nationaliteit hebt, of de nationaliteit van een ander land uit de Europese Unie of als u een verblijfsvergunning voor bepaalde of onbepaalde tijd hebt
  • Gezinsleden kunt u niet laten inschrijven. Uw gezinsleden moeten meekomen

Na uw aanvraag

Hebt u alle benodigde documenten meegenomen? Dan kunnen wij u binnen 14 dagen inschrijven.

Kosten

Inschrijven in onze gemeente is gratis. Zorg ervoor dat u altijd de juiste gegevens aan ons doorgeeft. Doet u dit bewust niet, dan kunt u een boete krijgen. 

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht