Inschrijven in Nederland als internationale werknemer

Komt u langer dan 4 maanden in Nederland wonen? Dan moet u zich inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit is van belang omdat u dan gebruik kunt maken van bepaalde voorzieningen. Bijvoorbeeld een zorgverzekering, rijbewijs, bijstandsuitkering, AOW-pensioen en zorgtoeslag. Het inschrijven doet u bij de gemeente waar u woont of tijdelijk verblijft. Maak hiervoor online een afspraak.

Meenemen

  • Uw geldige identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart)
  • Als u die hebt: een recente internationale geboorteakte

Wat u moet weten

  • U ontvangt een schriftelijke bevestiging van uw inschrijving en uw Burgerservicenummer (BSN)
  • Voor meer informatie in verschillende talen kunt u kijken op de website Work in NL

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht