Briefadres aanvragen

Hebt u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u in een zorginstelling verblijft. Dan kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand anders. Dit heet een briefadres. Op dit adres ontvangt u dan voortaan uw post. U vraagt het briefadres gratis aan bij de gemeente waar de bewoner van het adres woont.

Meenemen

  • Uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Ondertekende, schriftelijke toestemming van de bewoner van het adres
  • (Kopie) identiteitsbewijs van de bewoner van het adres

Voorwaarden

  • Het briefadres is een woonadres in Nederland. Dus geen bedrijfspand of postbus
  • U vraagt een briefadres aan bij de gemeente van de bewoner van het adres
  • U geeft aan waarom u een briefadres wilt
  • De gemeente beoordeelt uw aanvraag
  • U geeft zelf uw briefadres door aan andere instanties

Contact met de gemeente

U bent welkom in het gemeentehuis in Hoogeveen. Om direct geholpen te kunnen worden adviseren wij u om een afspraak te maken.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar tot 17:00 uur

Openingstijden

Vandaag geopend tot 17:00 uur Morgen van 09:00 tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl