Briefadres aanvragen
Hebt u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u in een zorginstelling verblijft. Dan kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand anders. Dit heet een briefadres. Op dit adres ontvangt u dan voortaan uw post. U vraagt het briefadres gratis aan bij de gemeente waar de bewoner van het adres woont. Wilt u een briefadres aanvragen in gemeente Hoogeveen, dan maakt u online een afspraak.
Nodig bij uw aanvraag
- Uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
- Ondertekende, schriftelijke toestemming (pdf - 73,0 KB) van de bewoner van het adres
- (Kopie) identiteitsbewijs van de bewoner van het adres
Wat u moet weten
- Het briefadres is een woonadres in Nederland. Dus geen bedrijfspand of postbus
- U geeft aan waarom u een briefadres wilt
- De gemeente beoordeelt uw aanvraag
- U geeft zelf uw briefadres door aan andere instanties
Contact met de gemeente
Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.
Bezoekadres
Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen
Postadres
Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht