Adresonderzoek aanvragen

Staat er iemand op uw adres ingeschreven die er niet (meer) woont? Dan kunt u bij de balie een adresonderzoek aanvragen. De gemeente zoekt dan uit wat het juiste adres is van deze persoon.

Meenemen

  • Uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Een kopie van uw koop- of huurcontract
  • Alle informatie die u hebt over de persoon die u wilt uitschrijven. In ieder geval de naam, geboortedatum en het telefoonnummer

Kosten

Het laten uitvoeren van een adresonderzoek is gratis.

Hoe lang duurt het

Binnen 3 maanden zoekt de gemeente uit wat het juiste adres is van de persoon.

Voorwaarden

  • Iemand staat op uw adres ingeschreven, die er niet (meer) woont
  • Of iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken
  • Of iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken
  • U bent eigenaar, (ver)huurder of medebewoner van de woning

Boete

Als u verkeerde gegevens doorgeeft aan de gemeente, kunt u een boete krijgen van maximaal € 325.

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht