Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in gemeente Hoogeveen ingeschreven staat. Op het uittreksel staan standaard uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw nationaliteit. Vraag het uittreksel online aan met DigiD. Dan krijgt u het binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. Als u advocaat bent en een uittreksel wilt aanvragen, hebt u eHerkenning nodig. 

Wat u moet weten

  • Als u het uittreksel aanvraagt voor een organisatie in het buitenland, dan hebt u een internationaal uittreksel nodig. Geef dit aan bij uw aanvraag. Een internationaal uittreksel is in het Duits, Engels, Frans, Spaans, Italiaans, Turks, Portugees en Servo-Kroatisch. Controleer altijd of u het internationaal uittreksel moet laten vertalen en legaliseren (nederlandwereldwijd.nl)
  • Als u een bewijs nodig hebt van een geboorte, huwelijk, geregistreerd partnerschap, echtscheiding of overlijden, dan hebt u een uittreksel burgerlijke stand nodig

Aanvragen bij de balie

Maak een afspraak om het uittreksel bij de balie aan te vragen. Neem uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) mee. Als u het uittreksel voor iemand anders aanvraagt, neem dan het machtigingsformulier (pdf - 37,6 KB) mee. En een kopie identiteitsbewijs van degene voor wie u de aanvraag doet. Wij maken het uittreksel dan klaar terwijl u wacht. 

Kosten

Een uittreksel BRP kost € 11,25.

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Telefoon

14 0528

Vandaag gesloten

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht