Ondanks de maatregelen vanwege het coronavirus proberen wij u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Onze dienstverlening gaat door in aangepaste vorm.

Digitaal opkopersregister

Bent u opkoper of handelaar in gemeente Hoogeveen? En koopt of verkoopt u zakelijk tweedehandsgoederen? Dan moet u dit bij de gemeente melden en een digitaal register bijhouden. Dit verkleint de kans dat u gestolen goederen (ver)koopt. 

Aanmelden

U moet zich eerst als handelaar aanmelden op www.ikbenhandelaar.nl. Voor het Digitaal Opkopersregister (DOR) krijgt u een gebruikersnaam en inlogcode per e-mail. U kunt het opkopersregister (DOR) online bijhouden. Door gebruik van het DOR voldoet u als handelaar aan de wettelijke registratieplicht.

Goederen controleren

U kunt zelf controleren of een product gestolen is. Op www.stopheling.nl vult u het serienummer in en ziet u of het product als gestolen geregistreerd staat bij de politie. Hebt u zonder te weten een gestolen product gekocht? Dan kunt u in het DOR aangifte doen van heling.

Contact met de gemeente

U bent welkom in het gemeentehuis in Hoogeveen. Om direct geholpen te kunnen worden adviseren wij u om een afspraak te maken.

Telefoon

14 0528

Vandaag gesloten

Openingstijden (zonder afspraak)

Vandaag gesloten Morgen van 09:00 tot 13:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl