Klacht melden over verhuurder

Als u een woning huurt of een huurwoning zoekt en de verhuurder of bemiddelaar houdt zich niet aan de regels, dan kunt u online uw klacht melden. Bijvoorbeeld als u gediscrimineerd of bedreigd wordt. Of als u onterecht uw borg niet terugkrijgt. Als u een woning huurt van een woningcorporatie, dan meldt u uw klacht bij de woningcorporatie.

Wat u moet weten

Wij nemen nooit zonder uw toestemming contact op met de verhuurder. U kunt in de volgende gevallen een melding doen: 

  • De borg is hoger dan 2 keer de maandelijkse huurprijs
  • Er is geen schriftelijke huurovereenkomst
  • De huurprijs is te hoog
  • De verhuurder geeft u geen informatie over uw rechten en plichten. Of hoe u in contact kunt komen met de verhuurder
  • Er is achterstallig onderhoud (zoals lekkage of onvoldoende ventilatie)
  • De servicekosten zijn te hoog
  • De bemiddelaar rekent bemiddelingskosten voor zowel u als de verhuurder (dubbele bemiddelingskosten)

Na uw melding

Wij nemen binnen 2 weken contact met u op. Hoe lang de aanpak van uw melding duurt, hangt af van uw situatie.

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht