Incidenten in de zorg melden

Als zorgaanbieder bent u verantwoordelijk voor de kwaliteit en veiligheid van de zorg. U bent daarom verplicht om alle incidenten en calamiteiten bij ons te melden. Zoals een onverwacht overlijden van een cliënt of onjuist gebruik van medicijnen. U doet dit binnen 3 werkdagen na de gebeurtenis. Vul hiervoor het meldformulier in. 

Als cliënt kunt u incidenten in de zorg ook melden. Dat doet u bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Dit kan ook anoniem. 

Melden

Stuur het meldformulier naar toezicht.wmo@dewoldenhoogeveen.nl. U kunt het formulier ook per post opsturen: 

Gemeente Hoogeveen
Postbus 20.000
7901 BW Hoogeveen

Na uw melding

  • U ontvangt binnen enkele werkdagen een bevestiging van uw melding
  • Wij starten een vooronderzoek naar het incident of de calamiteit. In dit vooronderzoek beoordelen wij uw melding en bepalen we wat de vervolgstappen zijn
  • Als dit nodig is, vragen wij u om aanvullende informatie

Wat u moet weten

Twijfelt u of er sprake is van een incident of calamiteit? Bel ons dan eerst om te overleggen.

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht