Aanslag gemeentelijke belastingen online ontvangen

U kunt ervoor kiezen om uw gecombineerde aanslag gemeentelijke belastingen (onroerendezaakbelasting, rioolheffing en afvalstoffenheffing) online te ontvangen via MijnOverheid. Hiervoor meldt u zich aan voor de Berichtenbox op MijnOverheid. U ontvangt uw aanslag dan in de Berichtenbox en niet meer per post.  

Wat u moet weten

  • U kunt via uw Berichtenbox meldingen aanzetten. U krijgt dan een mail als u een bericht ontvangt in uw Berichtenbox. Ook krijgt u een herinnering als er ongelezen berichten in uw Berichtenbox zitten
  • Bent u bewindvoerder of budgetbeheerder van een cliënt in een zorginstelling en hebt u een verzoek gedaan om de aanslagen van uw cliënt te ontvangen? En heeft uw cliënt zich aangemeld bij MijnOverheid? Dan worden de aanslagen digitaal verstuurd naar de Berichtenbox van uw cliënt. Dit kan alleen de cliënt zelf wijzigen, door dit aan te passen in zijn of haar account van MijnOverheid
  • Doordat u inlogt met DigiD, bent u de enige die toegang heeft tot uw gegevens
  • Zet de meldingen aan om een mail te ontvangen als u een nieuw bericht ontvangt
  • Registreren voor de Berichtenbox is niet verplicht. Doet u niets, dan blijft u de aanslag gewoon per post ontvangen

Hoe het werkt

  • Log in met uw DigiD op MijnOverheid
  • Klik op ‘Start activatie’
  • Voer uw e-mailadres in
  • Voer de persoonlijke code in die u via uw e-mail ontvangt
  • Vink Belastingdienst en gemeente Hoogeveen aan bij ‘Stel uw voorkeuren in’
  • U kunt de Berichtenbox nu direct gebruiken
  • U ontvangt een e-mail zodra de aanslag in de Berichtenbox staat

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht