Melden dat u gaat trouwen of uw partnerschap laat registreren

Als u gaat trouwen of een partnerschap laat registreren in gemeente Hoogeveen, dan meldt u dit online bij ons. Dit doet u vanaf 1 jaar tot uiterlijk 6 weken voor de datum van het huwelijk of het partnerschap. Wij raden u aan de melding zo vroeg mogelijk te doen. Bekijk eerst onze checklist voordat u de melding doet. Let op, u betaalt het totale bedrag meteen bij het melden.

Hebt u of uw partner in het buitenland gewoond of niet de Nederlandse nationaliteit? Of bent u of uw partner in het buitenland geboren? Bel ons dan.

Checklist

Voordat u de melding doet, maakt u een keuze over een paar zaken:

Trouwambtenaren

Neem contact op met de trouwambtenaar van uw keuze via hun eigen mailadres. U krijgt binnen 2 werkdagen een reactie. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met een andere trouwambtenaar. Klik op de foto voor meer informatie over de trouwambtenaren. 

Wilt u een trouwambtenaar uit een andere gemeente? Nadat u contact hebt gehad met de trouwambtenaar, kunt u het bij ons melden. Upload de volgende documenten tijdens uw melding:

  • Identiteitsbewijs van de trouwambtenaar
  • Bewijs van beëdiging bij de rechtbank 
  • Benoemingsbesluit in de andere gemeente

Trouwlocatie

U kunt voor de ceremonie kiezen voor het gemeentehuis of een locatie naar keuze, bijvoorbeeld uw huis, een horecagelegenheid of partytent in een weiland. Voordat u de locatie aan ons doorgeeft, moeten de eventuele vergunningen geregeld zijn. Ook tekent u een overeenkomst (pdf - 92,3 KB) waarmee de locatie aangewezen wordt als trouwlocatie.

Meer informatie

Trouwen of geregistreerd partnerschap (rijksoverheid.nl)

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht