Paspoort, ID-kaart, rijbewijs kwijt of gestolen

Bij verlies of diefstal van uw ID-kaart, paspoort of rijbewijs, meldt u dit bij de gemeente. Daarna kunt u direct een nieuw document aanvragen.

Reisdocument ongeldig

Bij de gemeentebalie tekent u een Verklaring van vermissing. Als wij uw ID-kaart, paspoort of rijbewijs als 'vermist' hebben geregistreerd, is het document niet meer geldig.

Vervolgens kunt u een nieuw document aanvragen. Neem daarvoor uw eventuele andere ID-kaarten of paspoorten mee (ook als ze zijn verlopen).

U hoeft geen aangifte te doen bij de politie. Als u verzekerd bent tegen diefstal, is aangifte doen bij de politie wel aan te raden. Lees wat u moet doen wanneer u uw paspoort, ID-kaart of rijbewijs kwijt bent in het buitenland.

Kosten nieuwe aanvraag

Voor het aanvragen van een nieuw document betaalt u de standaard kosten. Bekijk de kosten van een paspoortID-kaart of rijbewijs.

Reisdocument teruggevonden

Wordt uw paspoort of ID-kaart na vermissing teruggevonden? Lever het document dan in bij de gemeente. Het reisdocument moet volgens de wet worden vernietigd. Is uw rijbewijs teruggevonden? Als uw rijbewijs niet als vermist is geregistreerd, kunt u het terugkrijgen.

Contact met de gemeente

U bent welkom in het gemeentehuis in Hoogeveen. Om direct geholpen te kunnen worden adviseren wij u om een afspraak te maken.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar tot 17:00 uur

Openingstijden

Vandaag geopend tot 17:00 uur Morgen van 09:00 tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl