Hebt u een afspraak in het gemeentehuis? Dan graag een mondkapje op. U kunt alleen langskomen op afspraak.

Tips bij aanbesteden

Wilt u weten hoe u succesvol kunt inschrijven op aanbestedingen? Op deze pagina vindt u 6 tips. Aan een aanbesteding zijn namelijk bepaalde regels verbonden. Helaas komt het regelmatig voor dat ondernemers fouten maken bij het opstellen en indienen van een offerte. In dat geval kunt u worden uitgesloten van deelname aan de aanbesteding. U maakt dan geen kans meer op de opdracht. Gebruik de volgende tips om fouten te voorkomen bij het opstellen van uw offerte.

Wees op tijd

Houd de planning en alle deadlines van de aanbesteding altijd goed in de gaten. Te laat is ook echt te laat. Hier kan de gemeente geen herstel op bieden. Bij het te laat indienen van de offerte, wordt u uitgesloten van verdere deelname. Let dus goed op de planning.

Stel vragen

Meld het als er iets niet duidelijk is of als er iets niet klopt in de aanbesteding. Zo kan de gemeente dit verbeteren. In de Nota van Inlichtingen beantwoordt de gemeente uw vragen. Door goed naar de antwoorden op deze vragen te kijken, voorkomt u fouten.

Lever alle gevraagde documenten in

Zorg dat u altijd alle documenten en formulieren volledig inlevert. Vergeet niet deze te ondertekenen. Een offerte bestaat vaak uit meerdere documenten en invulformulieren. Als er documenten ontbreken kan dit leiden tot uitsluiting. Kijk daarom goed welke documenten gevraagd worden en lever het zo compleet mogelijk aan.

Geef antwoord op alle vragen

Geef op alle vragen uit de aanbesteding zo goed mogelijk antwoord. Neem daarbij alle onderdelen uit de vraag mee. Als er iets ontbreekt, dan kan dit leiden tot een slechtere beoordeling van uw offerte of tot uitsluiting van deelname.

Denk om uw certificaten en verklaringen

In een aanbesteding worden vaak allerlei certificaten en verklaringen gevraagd. Zorg ervoor dat u uw certificaten en verklaringen goed op orde hebt. Denk hierbij aan:

Schakel hulp in

Hebt u weinig ervaring met aanbesteden? Schakel dan hulp in. Bijvoorbeeld van een adviseur die helpt bij het inschrijven en bij het indienen van de offerte. De gemeente kan u helaas niet helpen met de aanbesteding. Dit zou oneerlijk zijn ten opzichte van de andere ondernemers.

Handige folder met deze tips

Wilt u al deze tips nog eens rustig nalezen? De inkoopadviseurs hebben een handige folder gemaakt. Deze kunt u gebruiken als naslagwerk bij het aanbesteden. Vraag de folder aan door te mailen naar: inkoop@dewoldenhoogeveen.nl.

Contact met de gemeente

Door de maatregelen vanwege het coronavirus kunnen wij u helaas alleen op afspraak op het gemeentehuis ontvangen.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl